Dag 7 - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Edwinkeje - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Edwinkeje - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Keje

01 Juli 2016 | Canada, Lake Louise

Vandaag is het 1 juli, Canada day, de nationale feestdag in Canada, we hadden in Nederland al besloten om dat in het plaatsje Banff te vieren. We moesten ongeveer 4 uur rijden en leverden nog een extra uur in vanwege het tijdverschil van +1 uur. Omdat Banff in de provincie Alberta ligt. Onderweg zagen we plotseling aan de rand van de weg een beer, snel op de rem waar mogelijk en weer omgekeerd om er een foto van te maken. Weg beer! Helaas dus geen foto van maar gelukkig wel gezien. We rijden verder richting Banff en hebben het erover dat we mooi op tijd zijn voor de feestelijke parade die om ongeveer 1600 begint. We rijden voorbij het plaatsje Golden en vanuit het niets BAM! We weten het direct, lekke band, Edwin stapte nog even uit om het te controleren maar ik was er al zeker van. Sta je dan midden op een berg in de middle of nowhere tussen een kudde berggeiten met een lekke band. Ik bel de hulplijn en wordt vriendelijk en snel geholpen, de telefoniste zegt dat we binnen 1 uur geholpen worden, iets wat ons erg meevalt omdat wij van een paar uur uitgingen en de parade al uit ons hoofd hadden gezet. Na 20 minuten is er al een monteur, die in ongeveer een kwartiertje onze band verwisselt en ons weer een goede reis toewenst. Edwin wrijft het er nog even in om te vragen of iedereen vrij was met Canada day. Terwijl deze man dat duidelijk dus niet is. Aangekomen in Banff is het lastig zoeken naar een parkeerplaats, uiteindelijk ergens illegaal neergezet in de hoop dat de politie vandaag wel iets beters te doen. Op de route van de parade kopen we een hamburger en kiezen een mooie plek uit. De parade bestaat uit de verschillende gemeenschappen waar Banff uit bestaat, verschillende bedrijven en de hulpdiensten(die hebben dus wel iets beters te doen als ons te bekeuren voor het foutparkeren). Na de parade rijden we naar onze camping in Lake Louise, een echte boscamping vlakbij het bekende Lake Louise meer. We checken in, de receptioniste vertelt ons dat er vanmiddag nog een beer op de camping is gezien en worden er nog even geattendeerd dat we geen eten e.d. mogen buiten laten slingeren. We installeren onze camper en zetten de bbq maar weer is aan. 's Avonds zijn we van plan om vuurwerk te kijken in Lake Louise, dit is er alleen niet en we rijden weer terug naar Banff. Na de vuurwerkshow willen we graag tanken omdat we al veel te lang op reserve rijden, maar om een of andere vage reden stonden alle pompstations van Banff tot aan Lake Louise uit. We hopen dus maar dat we het tot de camping redden en de volgende dag weer tot aan een pompstation. Terug bij de kampeerplaats hamert edwin nog even dat alle deuren goed op slot moeten en vertelt een verhaal dat hij ooit in Yellowstone Park heeft moeten vechten met een beer om een blikje knakworstjes(het verhaal kan ietsje anders zijn gegaan maar dit ving ik ongeveer op). We gaan naar bed, ik probeer door de ramen nog iets op te vangen van een of ander dier maar kan het niet door het donker niet zien.