Dag 1 Het Vertrek - Reisverslag uit Delta, Canada van Edwinkeje - WaarBenJij.nu Dag 1 Het Vertrek - Reisverslag uit Delta, Canada van Edwinkeje - WaarBenJij.nu

Dag 1 Het Vertrek

Door: Keje

25 Juni 2016 | Canada, Delta

Eindelijk! De wekker gaat om 06.30 en eigenlijk ben ik meteen klaarwakker. Een half jaar geleden geboekt en vandaag is het dan zover. Onze grote reis naar Canada staat op het punt van beginnen. Ik denk aan Papa die waarschijnlijk al om 5 uur naast zijn bed stond vanwege een klein beetje spanning maar toch vooral ook zin en enthousiasme. Ik ga douchen, aankleden en Breyten ophalen die ons naar Schiphol brengt. Ik had met Edwin afgesproken dat die er om 7.30 zou zijn maar die stond natuurlijk uit enthousiasme al om 7.10 voor de deur dus die ging mooi mee Breyten ophalen. Manon zou ondertussen een lekker ontbijtje klaarzetten en dat is haar goed gelukt. Tijdens het ontbijt spreken we de laatste dingen door, maar eigenlijk weten we allebei dat we goed voorbereid zijn. 8 uur, tijd om te gaan. na 1.5 uur rijden staan we op Schiphol en doen we nog gezellig een drankje bij de La Place met Breyten en Manon. Terwijl we daar zitten kijken we vol op een vertrekbord. Vlucht TS 373 naar Vancouver is al 45 minuten vertraagd. We lopen langzaam naar de vertrekhal, nemen afscheid van Breyten en Manon, en checken onze koffers in. Handbagage was veel te zwaar maar door een zwoele blik en een knipoog toch goedgekeurd. Even wat rondlopen, mensen kijken en daarna naar onze gate. We hadden al snel door dat de geplande tijd van 13.30 het niet zou worden maar daar konden we toch niks aan veranderen. We namen plaats op onze vooraf gereserveerde stoelen met extra beenruimte en vlogen uiteindelijk om 1445 de lucht in. Na 4 cola, 5 appelsap, 2 witte wijn, een wrap, sushi, pizza, pringles, chocolate cookies, pretzels, en bijna 10 uur vliegen landden we op Vancouver International Airport. We halen onze koffers van de band en gaan door customs op zoek naar een taxi. We zijn zeker niet de enigen maar toch gaat het alllemaal vrij snel. Edwin ramt wel in de rij 10 x de kofferwagen tegen mijn enkels, maar dat kan de pret niet drukken. We komen na een kort ritje aan bij ons Hotel in het plaatsje Delta. Checken in en zetten de spullen op onze kamer. Prima kamer met lekker wat ruimte voor al onze zooi en 2 grote bedden. We frissen ons op en gaan lekker wat eten in het restaurant van het hotel. Na het eten zijn we allebei moe en gaan we vast op bed liggen om wat uit te rusten, wat uitmond in een onrustige nacht vanwege het enorme tijdverschil. Maar goed, we zijn er, en zijn klaar om ons avontuur te beginnen

• 27 Juni 2016 - 19:06

Hettybaerveldt:

Hoi Keje, wat leuk dat je dit verslag maakt, Ik zag dat je over de noordpool vloog. Zag je ijs en sneeuw?
    Hadden jullie een goede vlucht? Wel even wennen dat tijd verschil. Ik was de hele vakantie in New York mooi vroeg wakker. Jullie koffers passen goed bij elkaar zeg, veel plezier.
    Hetty

• 27 Juni 2016 - 19:30

We vlogen over Groenland en daar zagen we idd weinig groen maar veel wit, de vlucht was prima alleen bij Air Transat betekent extra beenruimte een smallere stoel dus niet optimaal comfortabel. We zijn al redelijk gewend maar wel vroeg wakker

• 27 Juni 2016 - 22:23

Marijke:

Wat een leuk idee. Ga jullie heerlijk volgen.
    Heb een fijne reis samen!