Dag 18 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Edwinkeje - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Edwinkeje - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Keje

12 Juli 2016 | Canada, Victoria

Na de eerste nacht weer in een fatsoenlijk bed , gaan we ontbijten bij Cora, een enorme ontbijtketen die je vindt door heel Canada. Ze staan bekend om hun grote porties, net zoals de rest van Canada eigenlijk. Na het ontbijten lopen we richting Hertz voor onze auto die we de komende 8 dagen bij ons hebben voor onze reis over het Vancouver Island. Een auto uit de door ons gereserveerde klasse is er niet meer en dus krijgen we een gratis upgrade naar luxere klasse. We krijgen een Dodge Voyager, een auto die je in Nederland niet vaak tegenkomt maar ongeveer net zo groot is als een bestelbus, er kunnen dan ook evt 7 personen in of heeft een enorme kofferbak. Eigenlijk is dat wel handig met de hoeveelheid bagage die we bij ons hebben. Snel even de koffers ophalen bij het hotel en richting de veerboot in Tswassen een kleine gemeente ten zuiden van Vancouver. We checken in en we mogen met de boot van 1200 ipv 1300 mee omdat we zo mooi op tijd waren. Dat scheelt dus een uurtje wachten. De boot is vergelijkbaar met de boot naar Terschelling, alleen met wat meer auto´s. Op de boot spotten we in de verte een walvis. Helaas redelijk ver weg maar zo kwam het door Oma uitgeleende verrekijkertje toch nog goed van pas. Op het eiland gaan we richting ons hotel, lopen we een rondje om de haven, eten een hapje bij de Rooftop Patio, drinken nog een biertje in een sportsbar. Dan is de dag weer voorbij.

• 16 Juli 2016 - 20:11

Oma:

Hoi Keje, ik vind dat je erg leuke verslagen schrijft. Helaas is mijn tablet kapot dus zit ik bij Hetty te kijken dus ik hoop dat je gauw terug komt. Leuk dat je door mijn verrekijker die ene walvis hebt gezien, groetjes aan Edwin, Oma

• 16 Juli 2016 - 20:16

Hetty :

Leuk zo'n Dodge. Zo te zien nog niet echt bloedheet daar. Heb je wel genoeg te bikke te bikke.
    Hier zijn de schoolvakanties begonnen dus lekker rustig op straat.