Dag 8 - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Edwinkeje - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Edwinkeje - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Keje

02 Juli 2016 | Canada, Jasper Park Lodge

Vandaag zijn we al een week in Canada, we maken ons op voor de reis richting Jasper, ongeveer 3 uur rijden. Eerst gaan we tanken en willen we graag nog even kijken bij het Lake Louise. Al snel zien we dat het er verschrikkelijk druk is en worden we eigenlijk zonder pardon zo weer teruggeleid naar de snelweg. Jammer dan. Er zijn nog genoeg andere mooie plekken die we gaan tegenkomen. Helemaal vandaag. De snelweg van Lake Lousie naar Jasper ook wel de Icefields Parkway genoemd gaat dwars door een van de grootste nationale parken van Canada, langs veel wildlife, adembenemende uitzichten en ijskoude gedeeltes met gletsjers en sneeuw. Aangekomen in Jasper slaan we een nieuwe reservebrand in en doen wat boodschappen bij de lokale supermarkt. Vanaf daar weten we eigenlijk niet precies hoe we bij onze camping moeten komen, omdat de TomTom het adres niet kent en het op de kaart niet duidelijk staat aangegeven. Ik denk te weten welke kant we op moeten en dit blijkt uiteindelijk de goede keus te zijn. Na een dik half uur rijden komen we aan op Pocahontas Campground. Een camping in het bos zonder voorzieningen, we zijn dus de komende 2 nachten aangewezen op onze voorraden in de camper. We slaan flink wat hout in en maken een kampvuurtje terwijl de bbq inmiddels ook weer tevoorschijn komt. We doen nog een quiz samen, ruimen alles op en sluiten de boel goed af tegen de beren en gaan naar bed.

• 05 Juli 2016 - 22:06

Hetty:

Hoi Edwin en Keje, het ziet er allemaal gaaf uit. Mooi avontuur of niet.
    Leuk campertje ook. En ook daar weer lekker aan de Bbq, Liefs Hetty