Dag 5 - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Edwinkeje - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Edwinkeje - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Keje

29 Juni 2016 | Canada, Kelowna

We worden vroeg wakker van de felle zon en gaan ontbijten op de ongezelligste camping tot nu toe. Hij bestaat vooral uit oudere mensen die hier het hele jaar staan en dan ook een camper of caravan zo groot als een huis hebben met bijbehorende ingerichte tuin e.d.. 1015 worden we opgehaald door Gwyn en Gerry die ons vandaag de stad Kelowna gaan laten zien. Ik heb nog dus nog even de tijd om een duik te nemen in dog lake, een mooi meer waar onze camping aan grenst. Als Gwyn en Gerry bij onze camper aankomen worden we verrast met leuke kadootjes in de vorm van petjes ,speldjes. En voor op de bbq elandworst en elandsteak(die ze uiteraard zelf geschoten hebben). We beginnen de tour met een wandeling over de boulevard in het zeer warme Kelowna, om 11 uur s'ochtends was het tegen de 30 graden. We lopen langs het prachtige Okanagan Lake, langs de verschillende strandjes en havens met enorme boten. Na de wandeling is het tijd voor de lunch en gaan we richting Friends Pub. Een knusse en gezellige pub, waar zoals in elke pub genoeg tv schermen hangen. Ze zijn namelijk volgens mij bang dat als je even de andere kant wilt opkijken dan ook nog steeds wilt zien wat er gebeurt vandaar in elke kijkrichting een groot scherm waar dezelfde honkbal op wordt uitgezonden. Papa bestelt een normale burger, ik ga voor de double bacon cheeseburger. Later hoor ik dat die ook wel bekend stond als de double heart attack burger maar daar laat ik me natuurlijk niet door uit de weg slaan. Prima burger en eigenlijk genoeg voor ons alle vier. Ze rijden ons nu door het reservaat van The Westbank Nation, de oorspronkelijke bewoners van Kelowna. Wat er eigenlijk niet anders uit ziet als een normale wijk behalve hier en daar wat standbeelden die je aan de Indianen doen denken. Vandaag eten we iets eerder omdat Gwyn en Gerry de volgende dag naar een bruiloft moeten. Op de weg terug naar hun huis stoppen we nog even bij een fruitmarkt waar de boeren hun zelfgeoogste fruit verkopen. Aangekomen bij hun huis drinken we een biertje in afwachting van het diner. Deze keer eten we hert, die ze uiteraard ook zelf geschoten hebben. Smaakt minstens net zo lekker en hier werden we door de gastvrouw ook weer verschrikkelijk volgepropt met als afsluiter natuurlijk weer de emmers met ijs. Na het eten brengen ze ons weer terug en nemen we afscheid. Ik drink nog een biertje en ga redelijk op tijd naar bed. Morgen moeten we immers weer 300 km ver rijden naar Revelstoke.