Dag 4 - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Edwinkeje - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Edwinkeje - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Keje

28 Juni 2016 | Canada, Kelowna

Na een fijne nacht op een paar keer getoeter van de trein na maken we een ontbijtje en eten we aan onze picknicktafel. Na alles te hebben opgeruimd, doucht Edwin in de public washroom, ik durf het aan om de douche van de camper te gebruiken. Een smal hokje van maximaal een halve bij een meter waar ook de toilet staat. We maken ons klaar voor de reis die we vandaag gaan maken. 400 km naar Kelowna, een van de mooiste steden van west-Canada gelegen in een vallei en omringd door prachtige meren. Net als we willen wegrijden vertelt de opzichter ons nog even dat we op de verkeerde kampeerplaats, maar daar kunnen we eigenlijk allemaal wel om lachen omdat we toch net van plan waren om weg te rijden. We rijden via Highway 1 en Highway 5 naar Kelowna. Onderweg spotten we onze eerste eland, eindelijk het gevoel dat je echt met de camper de wildernis in gaat. We stoppen vlakbij Kelowna bij de Wallmart om op zoek te gaan naar een bbq met bijbehoren, omdat dit natuurlijk op de camping verschrikkelijk handig is. We eten een burgertje bij de Mcdonalds in de Wallmart, kiezen een mooie bbq uit en nemen daar een veel te grote zak kolen bij. In Kelowna checken we in op de camping, waar onze camper vergeleken met de andere campers en caravans ter grootte van volledige villa's meer op een dinkitoy lijkt dan op een camper. We sluiten alles aan en papa legt contact met Gwyn en Gerry die hier wonen en die hij vanuit Holten kent. Het zijn aardige mensen en ze nodigen ons uit voor het avondeten. Ze vertellen ons meteen dat we moose(eland) van de bbq gaan eten, hetgeen ons aangenaam verrast en ons zeer benieuwd. Het eten was heerlijk, ze vertellen ons dat ze hem zelf geschoten hebben en laten ons daar de foto's van zien. Als dessert eten we ijs, in Nederland koop je dat in een of twee liter bakken, hier presenteren ze dat in emmers van 5 liter. Papa neemt nog een kop thee en vraagt of ze ons willen terugbrengen naar de camping. We spreken voor de volgende dag af om 1015. Op de camping lopen we nog even naar het strand, drinken nog wat bij de camper en gaan rond 00.00 slapen