Dag 3 - Reisverslag uit Fort Langley, Canada van Edwinkeje - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Fort Langley, Canada van Edwinkeje - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Keje

Blijf op de hoogte en volg

27 Juni 2016 | Canada, Fort Langley

Dag 3
We zijn inmiddels langzaam onze jetlag vergeten en worden om 0730 wakker. Vandaag halen we onze camper op en rijden we naar de eerste camping. Eerst lekker ontbijten in ons hotel met het gebruikelijke, alleen papa wisselt van jam. Om 0900 is er voetbal en dat moet uiteraard ook in Canada gekeken worden(hetzelfde geld trouwens voor 1200). We kijken de eerste wedstrijd en ondertussen kijk ik naar de route die we vandaag gaan afleggen. Als de eerste wedstrijd is afgelopen checken we uit en zetten de koffers in de kamer van de salesmanager zodat we die later kunnen ophalen. Het lijkt mij namelijk handiger dat we niet twee keer met alle koffer hoeven te slepen. De taxi staat er om 1405 om ons naar het verhuurbedrijf te bellen wat vlakbij het hotel is. Aangekomen bij het verhuurbedrijf checken we in en krijgen we te horen dat ze een flinke uitloop hebben. Nou vinden wij dat niet zo erg, het erge was alleen dat we moeten wachten naast Nederlanders die dit wel erg vinden en het niet kunnen laten om dit om de tien seconden te laten weten en hier over door te zeuren. Ik vraag me af hoe lang ze nou daadwerkelijk hebben moeten wachten, maar besluit om dat niet te doen omdat ik me anders toch alleen maar irriteer. We krijgen onze camper om 1530, eigenlijk veel eerder dan verwacht. We lopen er samen met Karen(die andere Nederlanders noemen haar "die dikke") een rondje omheen en ze legt ons uit hoe het allemaal werkt. Voor Edwin gaat het allemaal te snel en ik probeer zo goed mogelijk op te letten. Klaar voor vertrek rijden we via ons hotel, waar onze bagage nog staat naar een grote supermarkt. We slaan de nodige dingen in en rijden nog een kwartiertje verder richting de BC Liqour Store, om vanaf en slaan nog snel 12 flesjes Budweisser in. Vanaf daar is het twee keer gas geven en zijn we al bij het checkin huisje van onze eerste camping in een klein plaatsje genaamd Fort Langley. We checken snel in, parkeren de camper en sluiten alles aan zoals ons verteld is. Het is een leuke, gezellige camping in het bos met een ruime camperplek, een picknicktafel en een grote ijzeren bak om een vuurtje in te stoken. Ondertussen hebben we flink honger en bak ik wat hamburgers in de zojuist gekochte bakpan(in olie die hier totaal niet voor geschikt is, maar daar kom ik nu pas achter). We horen ineens een enorme toeter, achteraf bleek dat een enorme trein te zijn die niet alleen de beesten op de rails hier, maar aan het geluid te horen ook die aan de andere kant van Canada probeert weg te jagen . Papa biedt aan om de afwas te doen, op zich een prima idee, hij heeft alleen thuis het afwasmiddel in dezelfde kleur als de fles olijfolie hier en krijgt hier duidelijk niet hetzelfde resultaat, ik moet eerlijk zeggen dat de eerste drie borden wel prachtig glimmen. Ik trek een biertje los en ga op zoek naar brandhout, waarop onze buurman snel inspringt en ons zoveel hout aanbied als we nodig hebben. We maken een mooi vuurtje en praten over de volgende dag. 2300 komt de opzichter dat we geen hout meer op het vuurtje mogen doen en het langzaam moeten doven. We gaan maar naar bed, morgen staat er immers een lange reis voor de boeg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Fort Langley

Edwin&Keje Canada

Edwin&Keje rondreis in canada

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2016

Dag 19

12 Juli 2016

Dag 18

11 Juli 2016

Dag 17

10 Juli 2016

Dag 16

09 Juli 2016

Dag 15

Actief sinds 27 Juni 2016
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 5487

Voorgaande reizen:

27 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

25 Juni 2016 - 27 Juli 2016

Edwin&Keje Canada

Landen bezocht: